facebook

Social Icons

twitterfacebookgoogle plusrss feedemail

czwartek, 20 września 2012

Skąd czerpać pomysły na dalszy rozwój firmy

Nie czekaj na złotą rybkę! 
Pomysły na dalszy rozwój twojego
biznesu są wokół ciebie...
Gospodarka nie stoi w miejscu. Wszystko wokół zmienia się i ma to w jednym przypadku korzystny, a w innym mniej korzystny wpływ na rozwój danej działalności biznesowej. Rozpoczynając działalność zawsze trzeba pamiętać o tym, że nawet najlepiej rozwijający się biznes w pewnym momencie wytraci swój impet ... a potem zgaśnie. Nie należy się temu biernie przyglądać. Cały czas musimy działać i reagować. Najlepszą reakcją jest dbanie o rozwój swojego biznesu. Skąd jednak czerpać pomysły na dalszy rozwój firmy? To kluczowe pytanie.

Najważniejsza jest sprzedaż. Więc podglądamy większych i lepszych od siebie i kopiujemy ich rozwiązania sprzedażowe. Gdy nasza działalność koncentruje się na sprzedaży poprzez Internet, to wszystkie nowe rozwiązania marketingu internetowego od razu są widoczne. Kopiowaniu cudzych pomysłów musi być twórcze. Zawsze należy coś dodać do cudzego pomysłu. Jeżeli tego nie zrobimy, to ciągle będziemy w tyle za najlepszymi.

Równie ważna jest nasza oferta. W każdej chwili ktoś może nas przebić ceną, ale i rozwiązaniem technicznym. Nasz towar może w takim momencie stracić na atrakcyjności. Klienci są bezwzględni. Opuszczą nas w mgnieniu oka. Musimy być przygotowani na taką ewentualność i mieć coś w zanadrzu. Najlepszym pomysłem jest dywersyfikacja działalności. Ten kto sprzedaje bieliznę damską i telefony komórkowe nigdy nie będzie postawiony przed koniecznością likwidacji działalności gospodarczej z dnia na dzień. Sprzedając dany towar musimy wiedzieć co sprzedajemy i jakie są perspektywy wzrostu dla sprzedaży tego towaru. Umiejętność prognozowania cyklu życia towaru jest bardzo cenna.

Najlepszym źródłem na czerpania pomysłów na dalszy rozwój firmy są rozmowy i wymiana poglądów w osobami, które prowadzą działalność gospodarczą. Wiele osób rozpoczęła swoją drogę biznesową w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Warto z tego okresu podtrzymywać kontakty i spotykać się. AIP organizują spotkania w ramach StartUp Mixer, w czasie których w gronie ekspertów można przedstawić swój pomysł biznesowy, a potem już w mniej formalnej atmosferze wymienić się doświadczeniami i pomysłami. Takie spotkania niesamowicie nakręcają i motywują do dalszego działania.

2 komentarze:

  1. Biznes plan jest bardzo potrzebny zwłaszcza jeśli zarządza się dużą firmą

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś co raz więcej firm wykorzystuje internet do różnych celów np. promocji marki lub też sprzedaży swoich produktów. Za pomocą witryny internetowej firmy mogą zwiększać sprzedaż lub też pozyskiwać nowych klientów. Te cele pomaga osiągnąć system Push Ad - https://push-ad.com/pl/. Służy on do zwiększania konwersji oraz budowania bazy potencjalnych klientów. Taka baza może być wykorzystana do przedstawienia produktów firmowych osobom, które faktycznie są nimi zainteresowane.

    OdpowiedzUsuń

zapraszam do komentowania i wyrażania własnych opinii