Nie czekaj na złotą rybkę! Pomysły na dalszy rozwój twojego biznesu są wokół ciebie... |
Najważniejsza jest sprzedaż. Więc podglądamy większych i lepszych od siebie i kopiujemy ich rozwiązania sprzedażowe. Gdy nasza działalność koncentruje się na sprzedaży poprzez Internet, to wszystkie nowe rozwiązania marketingu internetowego od razu są widoczne. Kopiowaniu cudzych pomysłów musi być twórcze. Zawsze należy coś dodać do cudzego pomysłu. Jeżeli tego nie zrobimy, to ciągle będziemy w tyle za najlepszymi.
Równie ważna jest nasza oferta. W każdej chwili ktoś może nas przebić ceną, ale i rozwiązaniem technicznym. Nasz towar może w takim momencie stracić na atrakcyjności. Klienci są bezwzględni. Opuszczą nas w mgnieniu oka. Musimy być przygotowani na taką ewentualność i mieć coś w zanadrzu. Najlepszym pomysłem jest dywersyfikacja działalności. Ten kto sprzedaje bieliznę damską i telefony komórkowe nigdy nie będzie postawiony przed koniecznością likwidacji działalności gospodarczej z dnia na dzień. Sprzedając dany towar musimy wiedzieć co sprzedajemy i jakie są perspektywy wzrostu dla sprzedaży tego towaru. Umiejętność prognozowania cyklu życia towaru jest bardzo cenna.
Najlepszym źródłem na czerpania pomysłów na dalszy rozwój firmy są rozmowy i wymiana poglądów w osobami, które prowadzą działalność gospodarczą. Wiele osób rozpoczęła swoją drogę biznesową w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Warto z tego okresu podtrzymywać kontakty i spotykać się. AIP organizują spotkania w ramach StartUp Mixer, w czasie których w gronie ekspertów można przedstawić swój pomysł biznesowy, a potem już w mniej formalnej atmosferze wymienić się doświadczeniami i pomysłami. Takie spotkania niesamowicie nakręcają i motywują do dalszego działania.
Biznes plan jest bardzo potrzebny zwłaszcza jeśli zarządza się dużą firmą
OdpowiedzUsuńDziś co raz więcej firm wykorzystuje internet do różnych celów np. promocji marki lub też sprzedaży swoich produktów. Za pomocą witryny internetowej firmy mogą zwiększać sprzedaż lub też pozyskiwać nowych klientów. Te cele pomaga osiągnąć system Push Ad - https://push-ad.com/pl/. Służy on do zwiększania konwersji oraz budowania bazy potencjalnych klientów. Taka baza może być wykorzystana do przedstawienia produktów firmowych osobom, które faktycznie są nimi zainteresowane.
OdpowiedzUsuń