Czy mój biznes może być idealny? |
Większość osób, które rozpoczynają własną działalność biznesową wybiera takie pola działalności, które są w ich zasięgu. Nikt nie zaprząta sobie myśli tym, czy ich wybór jest idealny. Ważne, aby w perspektywie długoterminowej biznes generował większe przychody, niż koszty. Dochód z działalności gospodarczej jest jednym z najważniejszych czynników, który napędza każdy biznes.
Gdy biznes rozwija się w sposób satysfakcjonujący, to zwykle właściciel podejmuje rożnego rodzaju działania, które mają na celu maksymalizację przychodów. Po przekroczeniu pewnego limitu sprzedaży koniecznym jest opracowanie biznes planu, który pomoże w osiągnięciu sukcesu rynkowego. Gdy osiągniemy sukces na rynku lokalnym, to możemy powiedzieć, że nasz biznes jest idealny .. w skali mikro.
Zwykle startując na rynku z wybranym przez siebie biznesem nie osiągamy takiego pułapu przychodów, jakie planowaliśmy na początku. Najczęściej przychody są mniejsze. Rynek zawsze zweryfikuje każdy biznes plan. W takich przypadkach próbujemy modyfikować biznes plan. Zwykle zmieniamy strategię działania. Rezygnujemy z części naszej działalności, a jednocześnie wchodzimy w nowe obszary. Bogatsi o doświadczenie zdobyte na rynku, zwykle poprawiamy nasze przychody. Nieraz z pomocą przychodzi przypadek i wchodzimy w niszę rynkową, która staje się trampoliną do rozwoju naszej firmy. Metodą małych kroczków oraz prób i błędów też możemy osiągnąć sukces rynkowy i stworzyć idealny biznes ... w skali mikro.
Większość biznesmenów nigdy nie stawia sobie za cel poszukiwanie
idealnego pomysłu. Jednak działalność biznesowa z samej natury związana z
pokonywaniem coraz wyżej zawieszonej poprzeczki. Każdy biznesmen
startuje w swojej konkurencji. I tylko od niego zależy jaki postawił
sobie rekord do pobicia. Niektórym udaje się pobić rekordy, o których nawet nie wiedzieli że istnieją!
Wiele idealnych globalnych biznesów powstało bardziej z przypadku, niż było dziełem z góry zaplanowanym. Jednak czas
funkcjonowania idealnego pomysły jest skończony. Najważniejsze, aby
optymalnie wykorzystać swoje 5. minut na rynku. Bill Gates, twórca Microsoftu, czy Mark Zuckenberg, twórca Facebook'a na
początku swojej drogi nigdy nie zakładali, że osiągną, aż taki sukces. Z dzisiejszej perspektywy Microsoft i Facebook to biznesy idealne w skali makro.
Ja u siebie w domu założyłam mały salon kosmetyczny. Na początku było ciężko, ale teraz idzie coraz lepiej. Ważni są nie tylko klienci, ale także dostawcy i podwykonawcy, dlatego staram się zawsze korzystać ze sprawdzonych firm, np. https://cosmed24.pl/katalog/20-urzadzenia-kosmetyczne/.
OdpowiedzUsuń