
Dodając do tego fakt, że w wirtualnej rzeczywistości można w każdej chwili stracić wszystkie treści, warto się przed tym zabezpieczyć.
Blogi stanowią jednak margines w olbrzymim spektrum darmowych usług w Internecie. Zdecydowana większość z nas ma konta w social media i zapewne mało kto zastanawia się na tym, że tego rodzaju usługi mogłyby zniknąć lub wprowadzono by za nie opłaty. Już sama myśli, że nie moglibyśmy korzystać z Facebooka, Twittera lub Google+ wydaje się dla wielu abstrakcją, która nie może się wydarzyć. Czas jednak stanąć twardo na ziemi, bo na polu darmowych usług internetowych coś bardzo ważnego wydarzyło się na początku października ...
Wielcy dostawcy treści internetowych zaczynają zmieniać podejście do darmowych usług. Widocznie wyszło im, że ten model promocji marki wyczerpał swój potencjał i generuje więcej kosztów, niż korzyści? Chyba nikt nie myśli, że jakiekolwiek darmowe usługi w Internecie są udostępniane z miłości do Was. Nigdy tak nie było i nie będzie. Darmowa usługa w Internecie nie istnieje. To kwestia chłodnych kalkulacji.
Coś ostatnio musiało się wydarzyć, bo wielcy tego rynku zaczynają wycofywać się z darmowych usług. Po pierwsze Onet zdecydował się na zamknięcie serwisu blog.pl, funkcjonującego od 17 lat. Portal blogowy blog.pl zniknie z polskiego rynku z dniem 28 lutego 2018. Jakby tego było mało, to na początku października tego roku, firma Google zakomunikowała, że definitywnie zamknie swój serwis społecznościowy Google+. Google+ ma zostać wygaszone w ciągu 10 miesięcy ... do sierpnia 2019 roku. Czy nie brzmi to, jak przygrywka do zamachu na media społecznościowe?
Szczególnie ta druga informacja jest szokująca, bo z Google+ korzystają miliony osób na całym świecie. Na G+ stworzono tysiące grup i miliony profili. Niektóre grupy na Google+ skupiają po kilkanaście tysięcy członków. Co się z nimi stanie? Google ma do tego stosunek ambiwalentny. Niby okazuje troskę, ale ostatecznie rozwiąże problem przy pomocy przycisku DELETE!
Likwidacja kont i treści na G+ dotyczy tylko konsumentów, jak to ładnie określili. Oczywiście podali powody takiego postępowania, ale jak to mówią, powód zawsze można znaleźć. Szkoda czasu na analizę tych powodów.
Zamknięcie Google+ dla konsumentów coś oznacza. Jeszcze wszystkiego nie wiemy ... ale efektu śniegowej kuli wykluczyć nie można. Internet nie jest z gumy i nie jest pewne, czy wchłonie tych, którzy będą musieli znaleźć nowe miejsce dla swoich starych treści. Sytuacja może rozwinąć się w rożnych kierunkach. Nie można wykluczyć, że ktoś będzie chciał przejąć miliony użytkowników G+?
Nie jest żadną tajemnicą, że to co dzieje się w wolnej przestrzenie social media i na blogach nie wszystkim pasuje. Decyzja Google może dać asumpt hamulcowym Internetu do ograniczania usług. Najprościej można to osiągnąć poprzez wprowadzenie opłat ... wszędzie i za wszystko. Ograniczy się w ten sposób efektywny dostęp do treści i zniknie de facto anonimowość.
Trudno jednak nie zadać pytania:
Czy decyzja Google to początek pewnych tendencji (dzisiaj jeszcze nie do końca możliwych do sprecyzowania) w udostępnianiu usług i treści w Internecie?
Ciekawy artykuł. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńJak dla mnie blog to biznes jak każdy inny, więc trzeba się liczyć z kosztami. Najlepiej przejść na swoje i się uzależnić od Google (czyt. przejść na własną domenę).
OdpowiedzUsuńZmiany w udostępnianiu i promowaniu treści nie są nowością. Google+ zostanie zamknięte, ale z pewnością pojawi się inny portal społecznościowy, który go zastąpi i na nowo wpisze się w nowoczesny digital marketing. Takie są „zasady” w Internecie.
OdpowiedzUsuńPóki co, w przedstawionych przykładach nie doszukiwałbym się jakichś specjalnych trendów. Google+ już od jakiegoś czasu było względnie "martwe", a pokaźną bazę użytkowników portal zawdzięczał popularności pozostałych produktów Google - głownie GMail.
OdpowiedzUsuńSprawa z blog.pl jest trochę inna. Z amatorskich platform dla blogerów blogi przenoszą się na swoje, a prowadzenie bloga to często profesjonalne zajęcie, gdzie dostarczane treści prezentują wysoki poziom. Mniejsza liczba odsłon przełożyła się na skromniejsze wpływy z reklam, a utrzymanie platformy i jej moderacja kosztują.
Model subskrypcji ostatnio coraz bardziej zyskuje na popularności, ale jeśli zostanie on wprowadzony w świat social mediów, to raczej spodziewałbym się ostrożnego testowania płatnych modułów/funkcjonalności. Jeśli taki model by się sprawdził, to może dostaniemy coś w stylu Facebook VIP. :)
Teraz Google wprowadza czat do Map i komentarze do wydarzeń live prosto w przeglądarce, jak dla mnie ciągle próbują uszczknąć z tego tortu social media, ale nie sądzę by im się to udało.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy wpis, nie miałam o tym pojęcia. Sama mam własną firmę i cały czas staram się ją ulepszać. Teraz znalazłam wdrożenia erp - Anegis Consulting i zamierzam z nich skorzystać po nowym roku :)
OdpowiedzUsuńGoogle+ zaprzestało prowadzenia projektu bo nie miał on sensu - od początku był zle zaprojektowany... słabe UX/UI użytkownik gubił się w tym co robi a to odstraszało nowe osoby. Po drugie miał duzy konkurencje która własnie postawiła na użytkownika i dopracowała wszystko abo było skrajnie najprostsze i zrozumiałe to własnie zniszczyło Google+ Pomysł dobry z słabym planem od początku.
OdpowiedzUsuńSam jestem bardzo ciekawy jak to google załatwi.Czy ktoś odpowie mi na to pytanie czy dalej żadnej odpowiedzi nie ma.
OdpowiedzUsuńDecyzja google rzeczywiście mocno zadziwiła ale wiedzą co robią, to zbyt poważna potęga w sieci by popełnili błąd, a mediów społecznościowych w sieci nie brakuje, da się przeżyć bez tego portalu.
OdpowiedzUsuńTeraz ciężko rozwinąć biznes bez reklam, czy bez darmowych usług dla klienta. My ostatnio zastanawialiśmy się nad https://www.opengift.pl/ takimi gadżetami.. Mógłby mocno przyciągnąć klientele do nas.
OdpowiedzUsuńCiężko tak na prawdę stwierdzić w którym kierunku to wszystko pójdzie. Obecnie internet stał się na tyle rozbudowany, popularny, powszechny i może się wydawać, że niezależny. Trudno nam sobie wyobrazić jakiekolwiek większe zmiany. Zobaczymy co przyniesie czas, na razie Google oraz cały internet zmieniają się bardzo dynamicznie :)
OdpowiedzUsuńNie było G+ i ludzie mieli się świetnie, nie będzie G+ i ludzie też będą mieli się doskonale. Zapewne część pójdzie do konkurencji, inni zaprzestaną działalności, damy radę. Choć decyzja naprawdę dziwi. Może liczyli na to, że dotrzymają kroku FB, ale zdaje się, że nie wyszło.
OdpowiedzUsuńps) blogspot.com to platforma, która również z dnia na dzień może przestać istnieć.
Ciekawy artykuł. Zmiany ze strony Google nie zawsze przynoszą rezultaty jakich byśmy oczekiwali.
OdpowiedzUsuńCiekawa sprawa. Przyznam, że pierwszy raz się z tym spotykam.
OdpowiedzUsuńZawsze jest konkurencja więc nie ma się co bać
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawy blog. Zawiera ciekawe informacje.
OdpowiedzUsuńUsług pozycjonowania i optymalizacji nie brakuje na polskim rynku. Wykonawców są tysiące. W każdym pomniejszym mieście znajdzie się agencja SEO. Ja ze swojej strony mogę jednak polecić https://fabrykamarketingu.pl/seo-pozycjonowanie/ - to profesjonaliści w swoim fachu.
OdpowiedzUsuńNiektóre rzeczy związane z optymalizacją strony możemy wykonać samodzielnie. Na odpowiednich blogach poświęconych SEO dowiemy się np. jak dodać stronę do wyszukiwarek https://dolp.pl/optymalizacja/jak-dodac-strone-do-google/ przy zastosowaniu różnych metod. Jedną z nich jest dodanie serwisu poprzez Google Search Console, gdzie dowiemy się wszystkiego nt tego jak nasza strona widziana jest przez Google.
UsuńBlog jest interesujący. Zawiera ciekawe informacje. Dlatego też mam nadzieje, że niedługo dodasz znowu jakiś fajny wpis.
OdpowiedzUsuńCzekam na kolejny wpis, ponieważ każdy wpis który dodajesz posiada bardzo dużo ciekawych informacji, które przydadzą mi się w życiu.
OdpowiedzUsuńzainspirował mnie ten wpis dobra robota!
OdpowiedzUsuńInteresujący artykuł. Dużo ciekawych i pomocnych informacji. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńTak naprawdę nigdy nie wiadomo co Google wymyśli
OdpowiedzUsuńWpis jak najbardziej przydatny. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńW obecnych czasach warto zadbać o dobry wizerunek firmy. Odpowiednie działania prowadzone przez agencje kreatywne potrafią czynić cuda. Wybór specjalistów ma ogromne znaczenie
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawe spostrzeżenia, świetnie napisane. Wartościowy blog.
OdpowiedzUsuńŚwietny tekst! Od roku nie czytałam tak wartościowego i fajnego artykułu.
OdpowiedzUsuńdużo ciekawych pomysłów tutaj!
OdpowiedzUsuńFajnie tu u Ciebie muszę częściej tu zaglądać
OdpowiedzUsuńJa na ten moment i tak po prostu interesuję się reklamą i jestem zdania, że jest to coś niezwykle ważnego aby wiedzieć również co nieco na temat spotów reklamowych. Jak dla mnie świetnie na ten temat napisano w https://www.zset.pl/spot-reklamowy-produkcja-od-a-do-z/ i zdecydowanie taka wiedza powinna nam się przydać.
OdpowiedzUsuńŚwietny wpis
OdpowiedzUsuńRewelacyjny blog. Jestem pewny ,że dużo osób wejdzie na ten blog.
OdpowiedzUsuńPodoba mi się bardzo
OdpowiedzUsuń